طرح برای چاپ روی پارچه – اموزش جامع انتخاب طرح



در این مقاله سعی بر انتقال تجربیات خود به شما مشتریان عزیز در زمینه انتخاب مناسب ترین طرح از نظر رنگ. نوع فایل. تناسب میان طرح انتخابی و پارچه و دیگر موارد و نکات مربوط به انتخاب طرح برای چاپ روی پارچه داریم. پس تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید.

طرح برای چاپ روی پارچه که یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در چاپ می باشد.
آیا از تاثیر طرح برای چاپ روی پارچه مطلع هستید؟

 
طرح برای چاپ روی پارچه از نظر رنگ

پیش از توضیح نوع رنگ فایل انتخابی باید توضیح کوتاهی در باره اساس کار دستگاه های چاپ پارچه بدهیم. اغلب دستگاه های چاپ پارچه از مود رنگی CMYK استفاده میکنند. به این معناست که دستگاه با ترکیب چهار رنگ مشکی زرد قرمز و ابی خروجی با تنوع 16 میلیون رنگ در اختیار ما قرار می دهد.

اما توجه داشته باشید که فایل انتخابی شما در مود رنگی RGB قرار داشته باشد. هنگامی که طرح انتخابی شما در مود رنگی CMYK باشد به نسبت مود RGB از شفافیت و کیفیت پایین تری بهرمند می شود.
طرح برای چاپ روی پارچه از نظر تناسب با جنس پارچه

در زمینه انتخاب نوع طرح در ارتباط با جنس پارچه میتوان گفت که این امر امری کاملا سلیقه ای است و هر طرحی بر روی هر جنسی از پارچه قابل چاپ است. اما طبق نمونه های چاپ شده از طرح هایی که در زمینه عروسکی و فانتزی هستند بیشتر بر روی پارچه های نازک مناسب لباس های راحتی و یا شومیز و … مثل کرپ بوگاتی. کرپ حریر و… استفاده میشود.

از طرح های زنجیری و پلنگی و طرح هایی از این قبیل بیشتر بر روی پارچه هایی استفاده می شود که ایستایی خشک تری دارند و یا بر روی پارچه هایی مانند مخمل که از نظر جنس قیمتی هستند اجرا میشوند.

طرح هایی از قبیل گل و دسته بندی ان نیز روی اکثر پارچه ها قابلیت اجرا شدن دارند زیرا هماهنگی اینگونه طرح با اغلب پارچه های موجود در بازار وجود دارد.

برای شناخت بیشتر جنس پارچه ها میتوانید به صفحه راهنمای انتخاب جنس پارچه مراجعه کنید.

 

طرح برای چاپ روی پارچه – اموزش جامع انتخاب طرح