چاپ پارچه طرح نوشته -چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه | فابریک سنتر



چاپ پارچه با طرح نوشته یا متن، یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ روی پارچه است که برای تولید انواع محصولاتی مانند پارچه‌های تبلیغاتی، پارچه‌های دکوری، پارچه‌های پوشاک و ... استفاده می‌شود. در این روش، متن یا نوشته مورد نظر روی کامپیوتر طراحی و سپس با استفاده از پرینتر خاصی که قابلیت چاپ روی پارچه را دارد، روی پارچه چاپ می‌شود. برای داشتن یک نوشته با کیفیت و قابل خواندن باید موارد زیر را در نظر گرفت:


چاپ پارچه طرح نوشته  -چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه | فابریک سنتر

1- استفاده از فونت‌های قابل خواندن با ابعاد مناسب

2- استفاده از رنگ‌های قابل خواندن با توجه به رنگ پارچه

3- توجه به نوع پارچه و شرایط شستشو و نگهداری آن

در نتیجه، استفاده از چاپ پارچه با طرح نوشته، می‌تواند گزینه خوبی برای تولید محصولات با کیفیت و قابلیت خواندن متن باشد.

چاپ پارچه طرح حاشیه-  چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه -خرید پارچه طرح حاشیه خرید و سفارش تا 30 % تخفیف و فروش عمده : ما در مجموعه بزرگ فابریک سنتر با افتخار اعلام می نماییم که چاپ پارچه تخصص ما می باشد اگر با جستجوی یکی از عبارات قیمت پارچه لنین طرح دار-مدل مانتو با پارچه لنین طرح دار-پارچه ریشه دار وارد این صفحه شده ایید به شما خوش آمد میگوییم .لطفا اگر در مورد خرید پارچه طرح حاشیه سوالی دارید حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید .

خرید پارچه طرح حاشیه خرید و سفارش تا 30 % تخفیف و فروش عمده: فابریک سنتر تلاش می نمایید تا سفارشات مشتریان خود را در حداقل زمان ممکن تحویل دهد این تعهد ما به مشتریانمان می باشد ارائه نماییم.( چاپ پارچه دیجیتال - چاپ روی پارچه - چاپ پارچه مبلی - دستگاه چاپ روی پارچه نخی)

چاپ پارچه طرح نوشته  -چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه | فابریک سنتر

انتخاب نوع چاپ منسوجات، اغلب براساس تعدادی از ملاحظات و پارامترها تعیین می ‌شود. استفاده از متد های نوین و متداول چاپ برای تولید، مانند استفاده از انواع دستگاه چاپ پارچه و روش ‌های چاپ سنتی ساده را در این مقاله گرد آورده ‌ایم تا منبعی مفید برای علاقه‌ مندان ورود به این حوزه باشد.
چاپ پارچه با دستگاه
چاپ روی پارچه با دستگاه هایی با تکنولوژی جدید، فرآیند انتقال طرح را بسیار آسان کرده‌ اند. انواع دستگاه چاپ پارچه با دو روش چاپ مستقیم و چاپ سابلیمیشن کار می ‌کنند.
چاپ سابلیمیشن
چاپ سابلیمیشن که تحت عنوان چاپ تصعید رنگ نیز شناخته می ‌شود یک فرآیند چند مرحله‌ ای است که نیازمند ابزارآلات مخصوص به خود از جمله کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن است. اغراق ‌آمیز نیست اگر بگوییم این متد بهترین نتایج را در بین تمام روش ‌های چاپ پارچه ایجاد می‌ کند.
این چاپ برای منسوجات پلی استری همچون ریون، ساتن، حریر، پارچه‌ های پلی پنبه، لباس شنا، لباس ورزشی، کالای خواب و حتی برای چاپ بر روی برخی جامدات همچون سرامیک و پلاستیک نیز مناسب است. سابلیمیشن جزء متداول ‌ترین روش‌ های چاپ محسوب می ‌شود که طراحی‌ های ماندگار و بدون افت کیفیت ایجاد می ‌کند. مراحل این روش بدین شرح است که ابتدا طرح گرافیکی با فرمت سازگار به دستگاه پرینتر سابلیمیشن وارد شده و به ‌صورت کاملاً اتومات بر روی کاغذ سابلیمیشن که به ‌عنوان کاغذ ترانسفر نیز شناخته می ‌شود، چاپ صورت می پذیرد.

چاپ پارچه طرح نوشته  -چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه | فابریک سنتر
مرکب بر روی این کاغذ خشک ‌شده بدون این ‌که به آن نفوذ کند و سپس کاغذ همراه با محصول و یا پارچه پلی استری وارد دستگاه پرس حرارتی می ‌شود. این دستگاه با دو نوع تخت و کلندر سابلیمیشن طراحی ‌شده که نوع تخت مخصوص محصولات و پارچه ‌های قطعه‌ ای مانند تی ‌شرت، کوسن، هودی است. کلندر مختص انتقال رول به رول است.
کاغذ با بستر چاپ همزمان وارد این دستگاه شده و این دستگاه تحت فشار و گرما برای چسباندن دائمی مرکب به الیاف پارچه استفاده می‌ شود. این روش چاپ به قدری با پارچه سازگار است که لطافت پارچه به همان اندازه قبل ‌از چاپ می‌ رسد.
روش تصعید که متدی مبتنی بر تزریق و نفوذ مرکب هایی بر پایه آب است، سبب می‌ شود مرکب به عمق منسوجات و زیر لایه‌ ها نفوذ کرده و با مولکول ‌های پلیمری ترکیب شوند که همین امر چاپ شما را دائمی می‌ کند. این روش بدون شک ایده ‌آل ‌ترین روش برای ایجاد جزئیات پیچیده و رنگ ‌های زنده و شاداب بر روی پارچه است.بررسی چاپ سابلیمیشن
تصاویر چاپ ‌شده کاملاً ماندگار، بدون محو شدگی در طی مدت ‌زمان طولانی و کاملاً دائمی است.
هیچ‌ گونه بافت اضافی و حالت پوسته ‌پوسته بر روی این پارچه ایجاد نمی ‌شود.
بر روی طیف وسیعی از پارچه ‌های تمام پلی استر و با ترکیب ۶۰٪ به بالای پلی استر و الیاف طبیعی قابل ‌اجرا است.
تنها عیب آن را می توان نیاز به تجربه و دانش و همچنین نیاز به تجهیزات و رنگ ‌های تخصصی دانست که ممکن است برای افراد مبتدی و تازه ‌وارد به این حوزه کمی پرهزینه باشد.
چاپ جوهر افشان
چاپ جوهر افشان با استفاده از دستگاه‌ های چاپ مستقیم انجام می شود. این روش یکی از رایج ‌ترین روش‌ ها برای چاپ بر روی پارچه ‌های الیاف سلولزی نظیر کتان و پشم است که آن‌ را برای استفاده روی پارچه‌ های طبیعی ایده ‌آل می ‌کند. گاهی نیز برای برخی پارچه‌ های مصنوعی ترکیب‌ شده با الیاف نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این تکنیک موضعی است بدان معنا که شامل اعمال رنگ به قسمتی از پارچه است که می ‌خواهید طرح را ایجاد کنید. این کار با قرار دادن پارچه در دستگاه پرینتر و با حرکت رفت و برگشتی نازل چاپ، انجام می‌ شود.
بررسی چاپ جوهر افشان
انجام این چاپ، یک فرآیند آسان است.

چاپ پارچه طرح نوشته  -چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه | فابریک سنتر
رنگ، تطبیق خوبی با پارچه طبیعی دارد.
از معایب آن می ‌توان به هزینه بالای چاپ به واسطه نیاز به تجهیزات پیشرفته اشاره کرد.
برای چاپ با تعداد بالا، گزینه مقرون ‌به‌ صرفه ای نیست.
نیاز به مراحل آماده‌ سازی و فیکس رنگ قبل و بعد از اعمال چاپ دارد.
چاپ وینیل با دستگاه پرس حرارتی
یکی از روش ‌های محبوب برای چاپ روی تی ‌شرت و تاپ، استفاده از HTV یعنی چاپ انتقال حرارتی با ورقه های وینیل است. برای انجام آن نیاز به یک دستگاه پرس حرارتی تخت و یک دستگاه کاتر وینیل دارید تا طرح را بر روی ورق وینیل برش دهد. پس ‌از این‌ که طرح بر روی وینیل برش داده شد، قسمت‌ های اضافی که باید از طرح حذف ‌می شود و ورق وینیل را روی تی‌ شرت و یا هر بستر مناسب دیگری در دستگاه پرس قرار داده و در مدت حداکثر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تحت فشار و گرما طرح بریده‌ شده بر روی ورقه وینیل به زیرلایه می‌ چسبد. این روش مقرون ‌به ‌صرفه بوده؛ اما تنها برای اعمال یک ‌رنگ مناسب است. چنانچه نیاز به اعمال چند رنگ در یک طرح باشد باید هر بار به ‌صورت جداگانه انجام شود.
چاپ DTF
این چاپ مخفف عبارت Direct To Film است. ابزار اصلی آن، فیلم انتقال است که برای انتقال رنگ بر روی پارچه استفاده می ‌شود. فیلم ها بر پایه ورق‌ های پلی ‌اتیلن هستند که رنگ را به ‌خوبی در خود نگه می‌ دارند تا زمانی ‌که بخواهد بر روی پارچه اعمال شود.
از این روش تنها برای انتقال طراحی ‌ها بر روی محصولات قطعه ‌ای می ‌توان استفاده کرد و برای طراحی رول پارچه کاربرد ندارد. یک مزیت این روش امکان استفاده از جوهر هایی با کد رنگی CMYK و همچنین امکان استفاده از رنگ سفید است.
تکنیک ‌های چاپ دستی
اگرچه با پیشرفت تکنولوژی، روش های سنتی چاپ جای خود را به روش های چاپ دیجیتال داده اند؛ اما برای افراد مبتدی که می خواهند بدون صرف هزینه زیاد وارد این حوزه شوند می توانند ازین روش ها برای چاپ قطعات مخصوص به خود بهره ببرند.چاپ اسکرین

چاپ پارچه طرح نوشته  -چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه | فابریک سنتر
یکی از روش ‌های چاپ دستی چاپ اسکرین با استفاده از صفحه سیلک است و در برخی کارگاه‌ ها هنوز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این روش چاپ از یک شابلن و یک ‌صفحه‌ نایلونی برای ایجاد طرح استفاده می ‌شود. ابتدا از یک ماده ضد آب برای مسدود نمودن حاشیه و فضاهایی که می‌ خواهند روی آن طرح ظاهر شود استفاده می ‌کنند و رنگ را با یک کاردک بر روی شابلن می ‌کشند تا بر روی بستر اعمال شود.
با این روش تنها می ‌توان در هر بار از یک‌ رنگ استفاده کرد و برای یک طرح رنگارنگ نیاز است که بارها این کار تکرار شود. از مزایای آن می توان به مقرون ‌به‌ صرفه بودن به واسطه عدم نیاز به تجهیزات پیشرفته و از معایب آن نیز کار فشرده و سخت اشاره کرد که برای اجراهای کوچک اصلاً مناسب نیست.
همانگونه که اشاره شد انتخاب هر کدام از این متد ها نیازمند شناخت دقیق و معایب و مزایای هر کدام نظیر تعداد سفارشات، نوع پارچه، تخصص و اطلاعات دقیق دستگاه ‌ها و ابزارآلات چاپ دارد.

چاپ پارچه طرح نوشته  - چاپ عمده انواع پارچه با 30% تخفیف ویژه - ما در این مطلب به موضوعات چاپ پارچه دیجیتال - چاپ روی پارچه - چاپ پارچه مبلی - دستگاه چاپ روی پارچه نخی پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه چاپ پارچه فابریک سنتر تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین و با کیفیت ترین چاپ بر روی پارچه را از جمله خرید پارچه طرح حاشیه با مناسبترین قیمت و تضمین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماییم. توصیه وخواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به دریافت هر نوع خدمات چاپ و اطلاعات از جمله خرید پارچه طرح حاشیه را از هر شخص و شرکتی نمایید با شماره 09120437716-02155630274 تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.